"Överlevt?" Svar: JA!

Senaste tiden har varit galen på många sätt. Jag åkte över halva jorden för att leka backpacker i 11 månader, som tyvärr slutade efter bara 9 veckor av olika anledningar. Men istället för att vara ledsen över det kom jag hem glad som aldrig förr och fick träffa min underbara familj och min otroligt efterlängtade pöjk som nu gått och blivit min fästman bara sådär "POOFF!". Är galet KÄR och galet LYCKLIG!
Ibland måste man ta beslut som är väldigt jobbiga men i slut ändan gör dessa beslut att du mår så otroligt mycket bättre, även om det är väldigt jobbigt att just fatta beslutet. Jag måste erkänna att mitt beslut angående att avsluta resan inte alltid kändes 100 % bra. Jag vill inte ångra att jag åkte hem men det är såklart att jag hade velat att allt skulle fungera som tanken var från början. Vissa saker kan du inte rå för här i livet och ibland är det bättre att tänka på sig själv och vad som får en att må bra. Har nog aldrig kännt mig så lättad som när mamma bokade biljetten hem till fina vackra snöiga Sverige. Även om Filippinerna, Australien (Nya Zeeland) och Vietnam lockade väldigt mycket så räckte inte det för att få mig att vilja stanna kvar. Pengarna som jag förlorat gör mig heller ingenting då pengar alltid "kommer och går". Sydafrika, Thailand och Malaysia var bara det en otroligt häftig upplevelse. Jag har verkligen haft kul! Ångrar aldrig att jag åkte och tycker att resa är bland det bästa som finns.
Du kommer aldrig att kunna förstå världen, men att uppleva den lite i taget tar dig en bit på vägen mot förståelse.
 
Jag kom hem för ungefär 2,5 vecka sedan. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv som när jag skulle gå ut i väntsalen på arlanda. Men att få pussa och krama om min Rickard var helt underbart! Båda skakade av nervositet och allt kändes bara läskigt på alla sätt och vis... men självklart bara på ett bra sätt.
Redan dagen innan hade vi bokat en sista minuten resa till Egypten bara för att få komma iväg och vara för oss själva. Älskar att min karl är lika impulsiv som jag. Hann vara hemma cirka 8 dagar innan det bar iväg till Hurghada. Vi har haft en sjukt mysig resa. Skulle vilja säga att det var min bästa charter resa någonsin men det går inte att jämföra hur det är att resa med sin pojkvän och sin familj eller vänner. Ingen resa är den andra lik. Jag har nu varit 3 gånger i Egypten på mindre än 1 år. Första gången men en vän, andra gången med familjen och sista gången men min kille. Ingen utav dom här 3 resorna har varit den andre lik, först bara massa fest, sen bara massa sol och bad och till sist fest, sol, bad, kyssar/smek och JAG FICK ÄNTLIGEN SE MINA PYRAMIDER OCH SVINGSEN! Glad tjej! Jag, Rickard, Johanna och hennes karl Mustafa var även ut till en öde ö där vi var helt själva. Vi låg hela dagen och bara lata oss på våra Sverige handdukar alltid med en kall öl i handen. Helt magiskt!
Måste säga att vår förlovningsdag nere i Hurghada vart allt annat än normal. Dock kommer jag inte glömma den i första taget och den kunde nog inte varit bättre heller trots kissfläckar i sängen, spyor och väldigt äckliga pizzor. Ja ni hör ju... alla flickors dröm, hahahahahahahahaha!
 
Just nu sitter jag på jobbet och kör mitt första pass efter mer än 3 månaders "semester" eller vad man nu ska kalla det. Väldigt skönt att få starta med att jobba natt. Planerna för den närmaste framtiden är många! Gud... haha, har så mycket jag vill göra och så mycket planerat så det är galet. Huvudet snurrar i 110. Ska dock börja med att söka utbildning när anmälan öppnar. Spännande! Längtar efter att få komma igång med pluggandet samtidigt som jag vet hur mycket jobb det, är 24/7. Vart i Sverige jag hamnar är det ingen som vet men just nu lutar det åt antigen Uppsala, Jönköping eller Umeå. Men kan lika gärna hamna i Lund. Who know´s?
Lite såhär känner jag mig efter all bärs i utlandet. Chang, Singha, Heinekein, Stella, Sakara... ja listan är lååång. Dock är det väldigt mycket humor att Bettan har gått ner 7 kg men ändå inte lyft många fingrar. Undra om det var alla muskler som strök med? Känner mig i alla fall som BIG MAMA och att träna idag var sååå grymt skönt!
 
Just nu känner jag ingen direkt stress med att jobba ihjäl mig. Livet är rätt chill, jag och min blivande man har lite planer (som man i alla fall kan få drömma lite om) att åka kryssning runt i Caribbean och bila runt i Florida i slutet av februari i ca 4-5 veckor står först på agendan. Vi skulle även vilja flytta men eftersom jag inte vet vart jag kommer plugga i höst (om jag nu kommer in på något) så är vi lite kluvna på den punkten men kolla kan man ju alltid göra. Men just nu leker livet och ja varför inte bara njuta och ta dagen som den kommer. Bildbomb kommer!!!!! Puss

Kommentera här: