Pruttmaskin

Kortfattat. 
Rickard opererade axeln i onsdags.
Operationen som från början skulle vara en titthålsoperation slutade med att en del av nyckelbenet togs bort och lite annat fixades till. 
Han går på morfin nu och har väldigt väldigt ont. Konstigt nog har han ändå hjälpt till ganska mycket här hemma ändå Hahah. Överskottsenergi? Idag är han däremot däckad efter att knappt ha kunnat sova, pga smärtan, på 3 nätter. Så här hemma är allt kaos och jag går i skolan (alla dagar är obligatoriska) 4 dagar nästa vecka och sen veckan efter börjar praktiken. Så just nu vill jag skjuta mig själv... Men väntar med det 😉. Vi tänkte skriva över några föräldradagar på Rickards mamma så hon kunde ta H. Men eftersom jag studerar så kan jag inte avstå mina dagar till mor och far föräldrar då jag inte "förlorar" någon inkomst. Fast det är ju just det jag gör!!! Här är man duktig och utbildar sig men icke då, inga rättigheter får man. Blir så less. Den som kom på denna lag kan seriöst gå och dränka sig. Men ja allt kommer att lösa sig ändå men kommer vara ett jäkla pysslande. Känns bara som man är en börda för alla. Gaaaah!!!
Men men 😄. Rickard är iaf sjukskriven fram till 18 oktober och kan då istället vara hemma till mitten av mars med Heimer vilket jag tycker är jättebra! Även om jag är för dagis och dagmamma så vill jag ju att han ska ha lärt sig gå ordentligt ❤️. Sen är det ju inget som säger att han lärt sig då heller men risken är ju större 😊.
Så klockren 😄😄😄!!!!

Kommentera här: