Mina åsikter.

I Sverige har vi friheten att tycka vad vi vill. Vi har något som kallas för yttrandefrihet. Det sägs i alla fall att vi har det. Enligt FN innebär yttrandefrithet -- "Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser". Ärligt talat vet jag inte om människor i vårt kära Sverige förstår innebörden av denna yttrandefrihet, som jag personligen tycker vi ska vara stolta över och inte smutsa ner. Samma sak gäller vår demokrati. I Sverige har vi rätten att tycka och tänka vad vi vill, vi har rätten att rösta på det parti vi vill ska styra Sverige, och ALLA partier i riksdagen har rätt att få vara med och bestämma. Allt låter så självklart och så enkelt. Men varför är det inte så? Jag hyllar inte SD men hur kan resten av partierna ignorera dom totalt när de faktiskt fick, hmm, 12-13 procent i valet (eller hur det nu var). Det innebär att det är en hel drös med människor i Sverige som inte får sin röst hörd. Och vi tjatar hela tiden om denna frihet vi har att tycka vad man vill? Från och med nu verkar till och med vår demokrati som bortblåst. Och är inte demokrati något ovärdeligt? Hur går och har det egentligen gått för de länder som inte har demokrati? Hmm, något att tänka på. Senaste mätningarna visar ju på att SD är uppe i 20 %, men ändå tycker ingen att det är märkligt varför folk drar sig ditåt. Utan man tror att allt handlar om främlingsfientlighet. Inte alls om att folk kanske bara vill värna om sitt land? Nej jag röstade faktiskt på Socialdemokraterna i detta val, ni som vart oroliga kan andas ;-).
Jag blir så frustrerad när människor i vårt land, oavsett ursprung, inte tolerar när man har en åsikt som skiljer sig ifrån deras. Jag tänker faktiskt ta upp detta med invandringen. Jag står för att jag tycker att det är ett problem, ett problem att vi tar in så otroligt många människor utan att ens ha råd att försörja/ta hand om de som redan bor i detta land, oavsett ursprung! Jag har enda sen jag kan minnas alltid velat åka iväg till t.ex. Afrika och bidra med hjälp till utsatta områden, jag tycker därför att man ska hjälpa folk på plats. Har alltid tyckt detta och denna vilja och tanke fanns långt innan jag ens visste vad Sverigedemokraterna var för något. Menar härmed att jag inte har något med dem att göra men har ändå en åsikt i samma riktning! Tänk själva hur mycket som skulle kunna göras på plats i de krigsdrabbade länderna. Allt är för det första mycket billigare så pengarna räcker tusen gånger längre än vad dom gör här. Sen finns det alltid problematik. Allt går inte alltid att lösa, absolut, men är det inte så att de mest drabbade är ju faktiskt kvar i sina hemländer, vad jag har förstått, då det är otroligt dyrt att ta sig till ett annat land. Behöver vi då inte lägga de största resurserna där då? 
Just nu verkar människorna i Sverige gå på hash eller något dylikt. ALLA ska man hjälpas, ALLA får komma hit, ALLA, ALLA, ALLA. Och sen detta ord rasist. Känner mig allergisk mot ordet. Usch. Så jäkla söndertjatat. Rasist hit och rasist dit. Vet ens folk ordets innebörd? Ibland undrar man. I Sverige har vi blivit så rädda för att säga "fel", fast det vi säger egentligen inte är fel och absolut inget dumt menat. Just för att folk är så känsliga för andra folk med åsikter. Åsikter som kanske svider i vissas ögon men som ändå måste tas upp. Jag är inte rasist, hela min umgängeskrets i skolan har urspung ifrån andra kulturer och jag beundrar dom! Dom är assköna hela gänget. Men för det får jag ha mina åsikter angående vad vi i Sverige håller på med. Detta drabbar ju faktiskt oss alla, alla vi som bor inom Sveriges gränser oavsett vad vi anser oss vara, svensk, polack, arab, somalie, fransman osv. 
Något jag stör mig på är när en svensk säger något till en människa med utländsk bakgrund som anses vara kränkande så blir det är jäkla liv, hus i helvetet. MEN när en med utländsk bakgrund säger t.ex. "svennehora" eller ja hahah vad vet jag vad det finns för sjuka, roliga ord på oss svenskar... så är det något som vi bara måste ta emot. För oss är det ju inte synd om? HALLÅÅÅÅ är inte det att dela in människor?!! Som vi nu absolut inte ska göra för då är vi ju rasister och jag vette sjutton allt som vi inte kan vara för vi i Sverige ska vara så givmilda emot allt och alla medans resten av världens länder skrattar åt våra små trasiga och ynkliga hjärnor som inte vågar stå upp emot vårt eget land, vår egna kultur och våra egna traditioner. Jag är svensk och är stolt över att vara svensk! Men borde vi inte börja ta hand om de människor som bor här och nyanlända som är i en väldigt främmande och utsatt situation INNAN vi tar in fler? Ett intagningsstopp vore något. När sedan Sverige har kommit på benen igen är det väl bara att "öppna" gränserna igen. Alltså jag tycker faktiskt detta är skrämmande. Vi har inte ens stake nog att utvisa de människor som åkt och krigat för IS. Säger inte det allt om våra politiker och vart Sverige är påväg? UUUHH??!!! Det sorliga med alltihopa är att folk lär nog inte vakna till förän det är försent. Vår välfärd kommer gå åt helvete då de flesta som kommer hit, vilket jag har förståelse för, måste leva på bidrag innan de kan komma ut i arbetslivet. Jag kanske är den enda, men på riktigt, jag vill för i helvete inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle som liknar USA. Skolan kostar, vården vågar man ju inte ens tänka på hur den skulle bli och att inte känna sig trygg i sitt eget land. Yes vi lär väl bli en minioritet i vårt eget land om det ska fortsätta såhär. Små jävla gerillakrig som väntar oss. OH YEAH bring it on. Politikerna måste vara allt bra mesiga och allt bra mutade med pengar. Hur kan vi annars vara det enda landet som inte vågar göra annat än att titta på när samhället rasar samman.... jag är en bitterfitta jag vet men helt ärligt om man inte har vaknat nu borde man faktiskt göra det och se sig omkring. Kanske inte bara läsa aftonbladet och expressen....
En sak jag bara måste dela med mig om också. VARFÖR är det inte språkkrav inom vården?!!!! Blir ju tokig! Om inte ens gamla hör vad jag som pratar flytande svenska säger hur sjutton ska de då höra och förstå någon som inte ens jag förstår? Hahaha ironin i ett nötskal. Jag säger då det, Svergie går utför på allt för många plan. Och nej invandringen är verkligen inte det enda problemet men ett stort problem. Min åsikt, och alla andra får tycka precis vad dom vill :-). Att kalla mig rasist är bara löjligt, men fine do it. Jag kan ta den skiten, haha, för helt ärligt bryr jag mig inte om vad andra tycker om just den saken då jag vet vart jag har mig själv ;-).
 
 

Kommentera här: