Vanilj/kanelbullar

Slog ihop en dubbel sats av bulldeg imorse, mmmm vad gott!! Hembakade nygräddade bullar är svårt att slå... med iskall mjölk ❤️. 
Igår var Heimers sista dag på dagis, nu har han ett låååångt sommarlov framför sig. Vi ska hälsa på lite då och då så han fortfarande får känna sig trygg när han väl börjar igen till skolstart. Jag jobbar 2 veckor till sen blir det sommarlov/ semester för mig med! Sist jag var HELT ledig såhär länge under en sommar var sommaren innan vi tog studenten. Så detta känns helt underbart och välbehövligt! Okej jag har ju varit ute och rest en hel del så knegat/gått i skolan 24/7 har jag ju såklart inte gjort sen jag tog studenten 😉. Hoppas även på att vädret blir bättre så man kan vara ute och pyssla i trädgården och få lite färg 😊. Vi har lite projekt på G som också borde göras. Sen om de blir av får vi se.
*staket (prio!)
*rensa garage (jösses vad med skit man samlar på sig)
*åka ett x antal lass med sopor till tippen
*lilla badrummet behöver sig en rejäl omgång
*tvättstugan likaså
*få upp gardiner och tavlor i vårt sovrum

Skulle vilja köpa nya utemöbler, de vita ifrån Äpplarö, Love them! När det sker får vi se. 
Igår kväll flyttstädade vi åt vår sommargranne hemma hos pappa. Hennes lägenhet inne i stan var groteskt äcklig. Tycker personligen att om man har hemtjänst och betalar för städning ska det ju såklart bli gjort ordentligt. Jag vet att tiden inte räcker till och tycker att hemtjänsten borde anlita städfirmor som städar varannan vecka eller något. Så det blir grovstädat och inte bara på de öppna ytorna eller vad de nu städar någonstans. Inte har det märkts i alla fall, haha! Nu är det iaf så rent som det kan bli. Denna lägenhet är inte renoverad sen 1981.. Eller vad mamma nu sa. 
Har Rickards pappa på besök idag, vi var och kikade på tomten som ligger 10 000kvm igen och han tyckte det var himla bra 😃. Sen var vi och åt lunch här på nyöppnade restaurangen, mums! Heimer har haft feber hela morgonen, 38,8 imorse men han är lika pigg för det. Nu somnade han till slut i min famn, myspojken ❤️. 
Fick hem denna fina sak förra veckan och det gillas 😃.

Kommentera här: