Ett nytt projekt att bita i.

Visst är det väl så att man behöver ha nått projekt lite då och då för att krydda till vardagen? Om inte så behöver jag det! Haha. Tycker det är så kul att planera och fixa! Behöver ju inte kosta något förän man kör igång på riktigt 😄.
Rickard är taggad, han har ju liksom pratat, "tjatat", försökt övertyga mig i sisådär 4 år nu. Så gissa om han är i extas nu!

Okej jag ska sluta tala i gåtor 😉. Igår när Rickard jobbade kom det fram en kund, och fråga mig inte hur men det slutade med att Rickard fick ett visitkort. Kvinnan jobbade för svensk fastighetsförmedling i Spanien, dessutom i samma stad som Rickard bodde i när de bodde i Spanien för 12 år sedan. Komiskt eller hur? Världen är skrämmande liten. Hon tyckte Rickard hade bra kundkontakt och sa att de snart ska börja rekrytera ny personal och att han borde höra av sig till dem. Hmm hahahaha.... Detta händer bara han alltså! Så ja hörni vad ska man säga. Vi kommer inte bo kvar i Sverige efter nyår, eller rättare sagt så fort jag tagit examen i slutet på januari. Sen drar vi om detta går vägen. Oavsett om Rickard får jobbet så kommer vi att flytta ner så nu håller vi på att kolla upp allt man bör tänka på och planera hur vi gör flytten på bästa och lättaste sätt.
Och vi måste även sälja huset! Hahah yes snabba puckar nu! Eller ja vi ska ju inte sälja det imorgon direkt. Vi måste även rensa hela huset och garaget, bestämma vad som ska med ner och vad som ska ställas in i ett hyr förråd här hemma i Sverige. Min plan är ju att bo där minst 1 år sen får vi se. Rickards plan som han inte säger rakt ut är ju att bo där resten av våra liv 😉. Vi får helt enkelt se. Livet är långt och hittills har det bjudit på många äventyr och jag är inte den som tackar nej!
Men när vi väl flyttar hem till Sverige igen (som jag tror 😉) kommer vi åka hem innan för att köpa tomt och fixa huslån för att sedan köra igång ett husbygge. När det i sin tur är färdigt tar vi våra flyttkartonger och drar hem igen. Men inget verkligen INGET är hugget i sten. Dock är detta vårt nya projekt och jag tycker det ska bli så spännande. Vi tittade på boende imorse som hyrs ut och det finns en hel del. Däremot verkar det vanligast att möblerade boenden hyrs ut... vi vill ju ha vårt enga så man kan göra sig hemmastadd. Men hittade en som var på 190kvm 😃, den verkade okej så får se vart detta leder 😉.

Kommentera här: