Ikväll har vi syndat!

Haft Tobias över idag, välbehövligt att få snacka skit och dricka kaffe 😄. Om man kan ha fika som hobby har jag banne mig det 👌🏼!! Hahah! Gotta Love it!!!
Han stannade på mat och vi kikade lite betyg och anmälde honom till högskoleprovet. Nu jävlar ska han komma in på ssk programmet!!!! Alltså blir lite små irriterad.... denna kille skulle passa grymt bra som sjuksköterska, ni anar inte hur många pappnötter som går i vår klass och man frågar sig själv varje gång man ser dem "hur fan gick detta till?!". Och så har vi Tobias som brinner för detta men kommer inte in pga av för dåliga betyg..... (Tur att man har högskoleprovet iaf!) Borde vara intervju test på vårdutbildningar också precis som polis. Jag kom ju inte in på undersköterskeutbildningen för 3 år sen för jag hade för bra betyg!?????!!!! Hela systemet är helt jävla fucked up!!! Jättebra att människor som inte orkar gymnasiet eller dylikt får en andra chans och blir prio på olika yrkesutbildningar, för det är ju så att alla är inte gjorda för att sitta bakom skolbänken. Dock tycker jag alla vårdyrken är viktiga och vem som helst kanske inte borde få bli uska, ssk eller dylikt. För känns som att många väljer att plugga till uska för att de är en"lätt" utväg. Hell no... jobbet är verkligen inte lätt!
Men personligen är jag glad för att jag inte kom in såhär i efterhand, planen med uska var att jag kunde plugga distans men sen såg jag att Gävle hade distans på ssk (eftersom Uppsala inte har). För det var ju ssk jag ville bli i slutändan och uska skulle bara varit en mellanlandning tills Heimer blivit större osv. Men ärligt talat, frågan är ju om jag hade pluggar vidare sen? Blir ju lätt att man blir bekväm och lite smålat 😉. Så ja jag tror detta blev bra för mig iaf.


Jag och Thor har syndat lite ikväll. Heimer sov och Rickard jobbade så vi tog fram ostbågar 😄. Thors ögon var oslagbara! Hahaha. Min lilla älskling ❤️.
Nu kanske klockan ändå börjar närma sig sovdags, hehe, en dag imorgon också 😉. Puss på er!

❤️❤️❤️

Kommentera här: