Efterlängtade du!

Idag är det 130 dagar mer eller mindre tills vår tredje viking får se världen ❤️. Är så förväntansfull men också nojig över att något ska gå fel eller att lillen inte skulle må bra. Alla föräldrars mardröm!! 


I tisdags blev jag både irriterad och full i skratt på samma gång. Vår ena handledare som är kaos uttalade sig om att hon alltid satt sig själv sist och barnen först (hon är strax över 50 och har 5 barn i utspridda åldrar), hon tyckte det var starkt gjort av mig att plugga men som sagt hon hade ju tagit sig själv sist och barnen först. Yes Hahaha och det gör ju självklart inte jag. Nej för tusan jag går "ALLTID" först därför jag pluggat sent på kvällarna när barnen sovit och sen varit hemma 80% av tiden de senaste 3 åren samtidigt som barnens pappa!!!! Hur många föräldrar har ens sån lyx??? Ja inte vet jag eftersom jag inte prioriterar mina barn då jag pluggar 😂😂😂. Ja det finns då människor till allt och tänker att oavsett hur du väljer att leva ditt liv kommer alltid någon ha en åsikt som är mindre positiv 😅. Men ändå... blir sjukt frustrerad när folk inte fattar att jag faktiskt tagit mina barn FÖRST och plugget SIST!!!! Man behöver liksom inte vara någon jäkla hjärnfysiker för att plugga till sjuksköterska (som Fahmida sa 😂😂😂). Utbildningen i sig är på en sådan nivå att du faktiskt klarar av barn samtidigt dock hänger ju allt på hur du är som person. Sen kan ju vissa saker alltid diskuteras, och det är ju bra att vi tycker olika men tycker folk borde skaffa sig lite mer kött på benen innan de drar sina härliga slutsatser och kastar i ansiktet på en 😂. Tur att jag är så stark som person att jag kan skratta åt det, men klart man blir irriterad 😂. Hör väl till livet att vara omgiven av idioter 😉. 

Kommentera här: