”Något jag ångrar” - lucka 4

Ett misslyckande, ja vem har inte gjort saker man önska inte hade hänt? Många av de saker som jag ibland kan ångra vill jag på samma gång inte ångra då jag troligen inte hade varit där jag är idag om jag gjort annorlunda. Sen har vi de klassiska misslyckandena så som att kugga det där jävla matteprovet, missat målet på den alltför viktiga innebandymatchen eller råkat pratat för högt vid fel tillfälle. Ja det är väl sånt som kan hända även den bäste. Eller?
Men något som jag kan ångra ganska mycket är att jag inte gick en yrkeslinje på gymnasiet.
Antingen inom bygg/VVS eller på Cultus där du blir uska efter du tagit studenten (var iaf så när jag var ung 😂). Jobb klappat och klart efter liksom 👌🏼. Men mycket i livet har väl sin mening, kanske? 
Nu vill jag inte låta som en gnällkärring för vi har så många bra förmåner i Sverige, som tex att få kunna vara hemma över 1 år med sitt barn (längre beroende på hur man spenderar sina föräldradagar såklart), att vi har en sjukvård som inte kostar skjortan, gratis skolgång och att vi sedan kan studera på högre nivå med bidrag och ett förmånligt lån. MEN. Ibland lönar det sig inte ekonomisk att utbilda sig efter gymnasiet känns det som. Om man tagit studielån det vill säga. Om jag tex jobbat inom byggbranschen hade jag kunnat klättra mig upp eller kanske fått en betald utbildning😁. Sen ska man ju tycka att sitt jobb är roligt också, pengar är inte allt 😊. 

Kommentera här: