Vi kommer kriga för er

Tänka sig, i lördags morse hoppade min man faktiskt upp och tog barnen. Japp, jag är lika förvånad som er 😂. 

Efter frukost packade vi ihop hela familjen inklusive de håriga vilddjuren för att ta oss mot Skepptuna till ett par vänner. Poolhäng och grillning blev det. Heimer och Thor hade så himla roligt med alla de andra barnen och allt nytt som fanns att göra 😄.
Vi kom hem strax innan tolv på natten och igår morse var jag lagom pigg men Rickard tog barnen då med haha. Igår eftermiddag åkte han och Heimer mot Märsta för att sova hos hans föräldrar. Nu är dem i Göteborg och umgås, har trevligt och Heimer har tydligen redan badat naken i nån fontän 😂. 
Mamma, Fanny och Johan kom igår och sov över. Dem bakade pizza och sen rabarberpaj. Ingen bantning här inte 😉! Idag kom pappa förbi på mat och vi snackade massa skit 😊. Trevligt! 
Huset är väldigt lugnt utan de största vildarna måste jag säga, men saknar dem ❤️❤️❤️. Jag minns hur jag förra sommaren tyckte det var intensivt med två barn.... hehe... njaaaa jag tar tillbaka det 😂. Eller ja lite svettigt blir det ju när jag ammar Birk och Thor säger "bajsaaa mammaaaa". Men som sagt man glömmer fort att man tyckte det var mycket med två barn när man nu har tre. Sen är Heimer Heimer. Vi ska, vilket jag nog inte nämnt tidigare, utreda honom om han har (vilket han med största sannolikhet har) en diagnos. Heimer är inte bara överallt utan pratar fortfarande inte ordentligt, han har ibland svårt att bryta mönster osv. Han är ju världens charmigaste unge med ett temperament som en vuxen karl men empati som en björnmamma ❤️. Hahaha Björn var det första som dök upp i mitt huvud 😂. 
Han är ju min älskade unge som man säkerligen kan upppfatta som ouppfostrad men så är det inte. På något sätt känns det som en lättnad att veta att han kanske har en diagnos då det förklarar mycket men samtidigt jobbigt... vill ju att han ska kunna ha exakt samma förutsättningar i livet som alla andra. Vilket han borde ha men alla vet ju hur samhället ser ut. Vi får helt enkelt se vad framtiden bjuder på. Vi kommer iaf kriga för att han ska få det bästa av allt ❤️. 
Och inte nog med det. Birk är döv på vänster öra som det ser ut nu. Läkarna vet inte vad det beror på och vi ska tillbaka vid 9 månaders ålder igen. Alltså jag har gråtit floder. Känns helt surrealistisk. Han hör på höger öra och jag ber till gudarna att det förblir så. Jag får halvt ångest/panik när jag tänker på om det även skulle gå över till höger öra. Läkarna sa att det kunde hända men är ovanligt. Försöker inte att tänka på det och fokusera på det positiva att höger öra är perfekt men såklart det kommer över mig typ varje dag ändå. Har velat bara gräva ner mig. Man vill ju att sina barn ska vara hela och friska, döv på ens örat blir ju ett handikapp och hur stort när han blir äldre vet jag inte. Läkarna har inte pratat så  mycket om framtiden då det finns många frågetecken fortfarande. Och jag har inte orkar googla heller. Jag är tacksam att han hör på ena örat, men har nog inte accepterat allt än. Kanske beror på alla frågetecken och att jag är sjukt orolig över det öra han hör på. Livet är verkligen så skört. Och det blir heller aldrig som man tänkt sig. Mitt i skiten, ja så känner jag mellan varven haha, så försöker jag njuta av att jag är hemma med mina älsklingar och att det är sommar. Iallafall nån form av sommar 😂. Jag är inte bitter, inte alla dygnets timmar åtminstone 😉. Men helt klart bland det värsta jag varit med om. Kanske några tänker då har hon inte varit med om mycket... må så vara. Tänker på alla dem som får ett gravt handikappat barn, ett barn som får en obotlig sjukdom, ett barn som dör eller dylikt. Aaa usch världen är full av hemskheter och orättvisor. Och när det drabbar barn skär det verkligen i hjärtat. När det kommer till ens eget barn går hjärtat i tusen bitar.... och någon limmar sakta men säkert ihop det, bit för bit. Min älskade BIRK och min älskade HEIMER ❤️❤️❤️. 
Med Heimer har vi länge misstänkt att han har nån diagnos, det har jag accepterat men givetvis är det jobbigt. Heimer skulle ju inte vara heimer utan alla hans sidor ❤️. Och man ska inte jämföra barn men allt har ju gått mycket smidigare med Thor. Jag reflekterade inte så mycket när H var mindre, barn är ju barn och olika krävande dessutom. Men det förklarar ju som sagt mycket. Ja ni man ska vara så glad och tacksam för det "lilla" man har ❤️. Tur att jag har min familj och mina nära och kära. 

Kommentera här: