Förlossning nummer 3

I väntan på tredje barnet borde man väl känna sig rätt lugn, rätt så avslappnad eftersom man vet vad som väntar? Eller? Ingen förlossning är den andra lik, helt klart,  det kan till och med jag intyga nu med "facit" i hand. Undantag finns säkerligen 😉. Men jag var nojig, tänk om något går snett när det gått så bra de första två gångerna? Min värsta mardröm var ju att spricka hela vägen, ja ni vet... 3:e eller 4:e graden 😫... vilken smärta!!!! Usch stackars de kvinnor 😫. Så nej jag kände mig inte direkt mer lugn inför denna förlossning. Eller jag kanske upplevs relaxed, vilket jag kanske var när jag tänker efter. Gjorde inte mycket väsen av mig under förlossningen 😂, eller jo när jag skulle krysta ut miraklet då skrek jag som aldrig förr 😅

Denna förlossning tog längst tid av dem alla. Brukar ju vara 1:an som tar det priset men för mig har det varit tvärt om 😂. Heimer gick snabbast 😅


Som jag tidigare skrev i ett annat inlägg, samma dag som vi sedan åkte in på, startade värkarna klockan 2 på natten den 9/5. Dagen då han var beräknad att komma. Kändes så sjukt. Jag skulle ju gå över liksom, var så inställd på det. Men vilken lättnad det var när det äntligen drog igång!! 


Ingen vill gå över tiden 😅. Dock gick det segt framåt. Värkarna stannade till och med av några timmar för att sedan kicka igång igen. Vi gick ut med barnen i lekparken (vi var hos mamma i stan) för att dels rasta barnen men även mig 😂. Åkte sedan in mot förlossningen vid 20.00, trötta men förväntansfulla. Hade sovit ca 3 h med Thor på morgonen men var helt slut. 


Det visade sig att jag var öppen ca 4 cm och mina värkar började igen att bli mindre intensiva, fuck. Barnmorskan sa att det brukar bli så när man kommer in, man slappnar av osv. Hon tyckte även att vi skulle vara kvar då vi hade så långt hem! Man tackar!! Hade känts drygt att inte få komma in, de verkade ha det ganska lugnt så var väl lite därför med 😅.


Vi fick ett rum, jag bytte om och började sedan att gå med gåbordet för att snabba på allt lite. Vilket fungerade 😊. Vi hade en äldre barnmorska som var helt fantastisk!!! Hon var väldigt mycket inne hos oss, vilket kändes tryggt. Strax efter 2 tog hon hål på vattnet då jag fortfarande inte öppnat mig tillräckligt. Thor var ju ute på 30 minuter efter de tog hål men nu gick det lite segare. När jag väl kände att nu behöver jag krysta så var han ute på 5 minuter 😂😄.. jösses vad fort det gick 😂! Vilken lycka och HALLELULJA MOMENT när han äntligen var ute och jag fick upp honom på bröstet ❤️❤️❤️. Grät gjorde jag till och med, grät av lycka, lättnad och för att jag var så trött 😂. Minns inte att jag grät med de andra två 🤔... 


Går ju inte riktigt att med ord beskriva känslan när man får upp sitt barn på bröstet som man kämpat med i x antal timmar att få ut 😂❤️. Men att den tar bort all jävulsk smärta förklarar väl en hel del ❤️


Lustgasen var även denna gång min bästa och endaste vän, thank god för att den existerar! Hur gjorde kvinnor förr och hur gör kvinnor idag som inte har tillgång till denna mackapär? Och dem som kör utan frivilligt lär ju ha en sjuklig smärtgräns 😂😂😂. Lär ju finnas extrema kvinnor som vägrar hjälpmedel. Jag hade nog tagit epidural om jag inte tyckte det såg så läskigt ut... livrädd för sånt där 😂




Kunde även pusta ut när barnmorskan sa att jag inte hade spruckit eller fått någon bristning 🙌🏼🙌🏼🙌🏼, ännu ett HALLELULJA MOMENT!!! 




Summakardemumma så kunde jag/vi inte fått en bättre förlossningsupplevelse! Jag sa efter han var ute (minns inte vad vi pratade om) "inga fler barn" och BM bara "inga förhastade beslut nu..." och så skrattade hon 😂


Han kom 03.09 och vi åkte hem vid 15 tiden samma dag. De ville egentligen skicka hem oss redan tidigt på morgonen alltså typ vid 6 ( "allt har ju gått sååå bra...") men sen insåg dem att vi bodde i örbyhus och att det inte passade med läkarkontroll osv, herregud alltså 😂😂😂. Bli hemskickad 3 h efter att precis klämt ut  en unge och dessutom varit vakna nästan ett dygn.... njaaa inte så väldans poppis. Och vad vi förstod det som var det ganska lugnt. Äsch 😄. Vi hade tur och fick vara kvar iaf! 




Birk är nu över 1 månad, det går alldeles för fort!!!! Men det kändes redan första dagen som om han alltid varit med oss ❤️. Tiden sen han kom har varit intensiv och tiden som kommer de närmsta åren lär bara bli mer intensiva 😅. Vad gjorde man ens med tiden innan man fick barn 😂??? Låg på en strand och drack mojitos möjligen?? 😉


Det kan man ju göra med småbarn med i och för sig... bara man gör som en liten inhägnad först.... 😉. Läste ett inlägg av en kändis på insta, nu är hon trebarnsmamma, hon som inte ville ha barn förut och skriver till andra som har sånna tankar att tänka om för detta är det bästa som hänt henne 😄. Helt klart ❤️❤️❤️


Om det är något man skulle ångra som gammal är det nog att man inte skaffade barn eller fler barn 😄😅. Sen finns det ju alltid dem som inte kan få barn 😓




Att vara rik på kärlek är oslagbart ❤️

Kommentera här: