Våg-fan

Söndag kväll. Japp jag ska låta som en tjatig gammal kärring och säga "åh vad tiden går fort". För det är exakt vad den gör.  Var till barnmorskan i fredags och allt såg prima ut ❤. Sen att vågen visade siffror som den kunde köra upp någonstans ja det är en annan femma 😂. Har gått upp ca 8-10 kg. Man får väl räkna bort kläder och det man hunnit stoppa i sig under dagen, eller??? Blir ju minst 1 kg bort... så ja jag har väl gått upp 9 kg. Går i i vecka 34 på onsdag, alltså sex veckor kvar till BF men kan ju lika gärna vara 4-8 veckor kvar 😂. Mer närmare 8 men ja framtiden får visa när lillen känner sig redo för att lämna sitt trygga bo ❤. 

Äsch jag orkar inte bry mig om vikten fast såklart trivs jag inte i min kropp. Men varför ska jag stressa upp mig nu? Foglossningen vill ta död på mig så jag får förbli en flodhäst ett tag till. Men flodhästar är ganska söta och fartiga när dem känner fört 😉. Så jag kan ta det för stunden. 

Hur mår ni annars??! Själv vill min hals inte vara med i leken. Låg däckad igår morse, kändes som jag hade feber, mådde illa och huvudet var en tickande bomb. Tog alvedon och vaknade sedan till liv. Vi hade planerat att grilla korv hos pappa och efter lite uppåtchack kände jag mig redo, typish 😅. Var riktigt mysigt att vara ute och elda kase, grilla korv och snacka skit. Skönt när hundarna kan springa som dem vill också 😊. 
På kvällen gjorde givetvis kroppen knocked out, men vad gör man inte för barnen 😂? Nej men idag har jag väl mått hyfsat, vi kvinnor är ju inte lika gnälliga som sjuka som våra män är.... 
Dagen har gått i ett, vi höll på och fixa i pojkarnas rum och det blev sedan ett impulsåkande till Ikea för att köpa madrass till Heimers nya säng. Själva madrassen var ju inte ett impulsköp iaf. Vi handlade hem lite mat och sen tog vi en familjefika på donken som slutade med mat 😂. Så går det när pappan ska köpa en cheeseburgare och barnen upptäcker detta 😂. Vi hade ätit lunch hemma och tänkte även äta middag hemma men blev nån form att glass, latte, cheeseburgare och Nuggets 😅. Yummy😉. Vet inte hur många gånger Rickard gick och köpte något 😂. Hon kassan lär ju fått sig ett gott skratt. 

Imorgon är det måndag och ny vecka! Börjar bli segt nu och skulle mer än gärna gå på mammaledighet men vi väntar lite med det 😉. Så imorgon kickar vi igång en ny arbetsvecka! Får se vad som mer kommer ske förutom jobb. Vi har ju en del kvar att pyssla med hemma men energin har inte funnits där när man kommit hem om dagarna. 

Kommentera här: