Mina barns hjälte

Ännu en natt med lite sömn, men vi började morgonen med en god frukost - äggmacka är ju en klass för sig! Både jag och R brukar skämta om hur vi skulle gå plus på att skaffa egna höns... Jisses vad mycket ägg det går åt här hemma, vi köper ju även ekologiska haha!
Vem vet, en vacker dag kanske vi har egna höns.
 
Efter frukost somnade Birk och jag tog två av mina favoriter och kollade på Nalle Puh. Vi myste ner oss i deras lekrum där vi gjort iordning en tv-hörna. Men den mysiga stunden spårade snabbt ur, blev bus istället. Nu sitter jag här och ska ta det lugnt. Rickard har åkt iväg med de äldsta vikingarna till hans föräldrar. Blir nog att se klart på familjen annorlunda och sen fortsätta kolla Once upon a Time.
Ingen har väl missat att det är fars dag idag? Jag har inte fixat något till Rickard. Betyder det att jag är en dålig fru? haha. Tycker jag skämmer bort honom mycket annars, hehe. Skyller på för lite sömn och ingen energi. Jag frågade R igår "Jag är rätt oromantisk va?"... han kunde knappt hålla sig för skratt... jag sa sedan "ja det är väl tur att jag inte är en man, då hade jag väl varit singel foreveeeer...". Lite så är det. Jag kan vara romantisk men blir väl sällan så. Tur för mig att jag har en romantisk karl. Och han är inte bara en fantastisk man utan även en fantastisk far till våra barn. Tycker det säger en hel del om vad jag har skaffat mig för man, att han idag åker iväg så vi bara får vara hemma och vila. Hade inte blivit förvånad om han bokat in mig på spa för en dag om Birk hade ätit annat än tutte. Sån är han. Alldeles perfekt för mig. Kan tycka att våra tjafs, bråk och härliga attityd som vi har mot varandra ibland hettar upp vårt förhållande. Det är väl hälsosamt att vädra luften ibland och tycka olika för att sedan komma fram till att JAG hade rätt. Skoja! Vi kompromissar ofta, eller så är vi överrens om att vi är oense, eller så inser man helt enkelt att den ena har mer rätt än den andra. Jag hoppas innerligt att hans 30 års present nästa år går att ordna! Tiden går verkligen jättefort. I Januari har vi varit förlovade i 6 år???!!! Say what??!  Sen man fick barn har verkligen tiden bara sprungit iväg! Men det måste ju också bero på att vi har jäkligt kul mellan varven. Igår var vi båda väldigt trötta, övertrötta föräldrar som i vårt fall kan leda till skratt åt allt och inget. Kan självklart också leda till sura miner och bittra kommentarer men inte igår. Igår var en flummig dag med vår sjuka humor. Sånt gillas
Heimer och Rickard sommaren 2015
Rickard, Thor och Heimer hösten 2015. en nykläckt Thor ♥
Birk med pappa sommar 2017
 

Kommentera här: