Bet on it

Fredag kväll. Barnen somnade påväg hem från ICA nu på kvällen. Jag gick in i pyjamasbyxor, militärjacka och på tok för flottigt hår. Birk hade sin superman pyjamas och Batman mössa. Har jag sagt att jag älskar att bo på landet? Kanske bör tillägga att mina pyjamas byxor var gråa... så ja ni kan vara lugna det var inte dem med star wars på 😂😂😂. 

Jag är ingen ytlig person. Såklart jag har åsikter om hur folk klär sig osv, och jaaa jag dömmer också fast man inte borde. Men just all denna fokus på yta får mig att kräkas. Låter jag avundsjuk nu. Hahah kanske är det så 🤔. Jag vet iaf exakt vad för stil jag hade haft om jag varit smal, tålt smink och haft tid att fixa iordning mig. Men nu är ju mitt liv lite annorlunda. Och ja mitt fokus ligger inte på mitt utseende. Egentligen är ju sånt jättekul. Tänk om jag hade tid att locka stora fina lockar i håret (mina lockar är poff väck sen jag blivit "blond" 😂😂😂), haft möjlighet att åka till gymmet (får ingen motivation till att träna hemma på samma sätt 😂) eller haft en egen sminkhörna. ELLER kunnat gå in i en klädesbutik och faktiskt hittat MIN storlek..... Yeay Hahaha! Alla tycks vara size zero men när man kollar sig omkring på gatorna på stan, ja inte fasiken är folk size zero. Många men långt ifrån alla. Tycker dessutom att storlekarna blivit mindre. Att typ XL nästan är en medium på tex Gina. Köpte förra sommaren underbyxor med spets på i stl XL och ja Hahahaha jag kunde ha dem men de sitter som slimmat och ja de ser verkligen inte ut som XL. Okej jag vet också att jag är stor, big mama, säger inget annat. Just nu går mitt mål mot att gå ner i vikt faktiskt bra. Har varit ute varje dag sen i söndags till igår och powerwalkat eller cyklat. Idag blev det städning och annat på agendan så hann inte med nått av det. Men nog har jag rört på mig ändå haha. 
Rickards rygg är åt helsike just nu. Så alla dagar ser väldigt olika ut. Men fullt ös är det från morgon till kväll. Därav så tyst här. 
Jag har en ätardag imorgon. Har bestämt att lördagar ska vara dagen då jag får tänja på gränserna 😂😄. Denna vecka har jag bokstavligen skött mig exemplariskt. Alltså jag är impad av mig själv. Borde därför hålla igen imorgon också bara för att. Vi får se. Oavsett vill jag baka, barnen är precis som mig de ÄLSKAR att baka ❤️. Jag har tänkt göra kladdkaks cupcakes 😍. Och kanske dumle kladdkaka och så får Rickard göra hemmagjord vaniljglass 😍. Oh lord. Hahahah visst låter det som jag går på diet 😅😂. Bakning är verkligen terapi för själen ❤️. Iallafall för min själ. 
Pappa, Fanny och farfar kommer imorgon på middag. Ska bli trevligt 😊. Vi ska göra coleslaw till rostad potatis och honungsmarinerad kyckling. Alltså coleslaw är galet gott! Yummy! Ska försöka med nån form av träning imorgon men vi får se vad dagen bjuder på 😊. Nu bör jag sova haha... vikingarna lär vakna tidigt imorgon😅. 

Kommentera här: