Handen på hjärtat

Jag fyller 25 år imorgon. Rickard fyllde 29 år i tisdags. Tiden går verkligen snabbt. Vi är inne på vårt sjätte år. Tänk att jag var 19 när jag lärde känna honom. Den tiden känns verkligen så långt borta men ändå som att det var igår. 

Ja hur känns det att bli tjugofem? Vet inte. Eller jo jag hade ju fasiken åldersnoja vid tjugo Hahaha. Rickard har något fuffens för sig, nyfiken på vad 🤔...

Idag firade vi oss med kräftskiva nummer 2. Vi fick en glassmaskin från hela gänget (rickards sida), Yummy, och tack för att ni bidrar ännu mera till vår fetma Hahah. Just nu är jag dock inte sugen på någonting. Inte ens BJ's cookie dough. Dagisbacillerna har anlänt efter ett härligt sommaruppehåll. Usch. Kände av skiten redan i veckan, barnen blev sjuka förra helgen, men nu på kvällen POFF PANG slog det ner och blev tio gånger värre. Fasiken vad de måste ha förökat sig och mitt immunförsvar lär kapitulerat eller något???? Jag som införskaffade en sån där gele-sadel till min cykel och R som köpte en nån form av teknisk pryl så jag kan ta tid och mäta sträckan jag cyklar ❤️😄, ja jag har iaf inte kunnat använda det pga av dessa helvetiska basilusker. 

Alla barnen är snoriga, första förkylningen för Birk. Får se om pojkarna kommer gå runt och vara snoriga hela hösten? Kändes som de var nästan konstant snoriga i våras... iaf Thor. Kan bero på att det var hans första tid på dagis men ja inte vet jag. 

Något som tynger mig mycket till och från är Birks hörsel. Går inte en dag utan att jag är orolig för att han inte ska höra något. Att höger öra ska försämras osv. Ni vet när man väl börjar tänka så flyger tankarna iväg. Han har som sagt perfekt hörsel på höger öra. Men tänk om det förändras. Vill inte tänka så. Vill tänka att det är guld att han hör på höger öra. Han är inte helt döv. Men det är svårt. Jag är sjukt tacksam för att det är så, att han faktiskt har 50% hörsel . Men ja jag är orolig. Kommer bli helt förkrossad om testerna i framtiden visar på försämring osv. Tänk allt han missar genom att inte kunna höra isåfall 😢😢😢. Älskade unge!!! Ja nej saker och ting kunde vara biljoner gånger värre. Och han hör!!!! Så tacksam för det 🙏🏼🙏🏼🙏🏼!!!! Men jag är bara en människa och känslor är svåra att styra. 
Snart blir han hela 4 månader gammal ❤️❤️❤️. Han ger oss så mycket kärlek! Åh barn är verkligen livet. Har när jag tänker efter varit lite extra kämpigt de senaste månaderna. Lillen har haft såååå ont i magen, skrikit till och från under dagarna de första 6-7 veckorna. Blev sen bättre när jag uteslöt mjölkprotein men han var fortfarande kinkig ett tag till. Senaste månaden har varit riktigt bra. Idag var han Iofs lite kinkigt igen men det kan lika gärna vara förkylningen. Sen att detta med hörseln tog knäcken på mig eller ja inte bokstavligen men jag grät floder vilket jag sällan gör. Rickards diskbråck har ju inte gjort situationen bättre. Han har äntligen fått remiss till ortopeden nu. Han läkare bara (han fick en ny) "oj ja ser att du haft problem sen i januari"... NÄÄÄÄHÄÄ!!!! Dagens sjukvård. Finner inga ord. Hahahaha nu låter det ju som jag haft det skit och mår skit. Så är det inte. Självklart har jag bra och dåliga dagar/stunder. Har väl alla?! Nej trots tuff period så känns livet bra. Glad och tacksam för det jag har i livet! Jag tycker det är lite humor på tal om inget!! De flesta tänker säkert, "klart de kommer skaffa fler barn". Varför jag tar upp detta är för att vi kom in på just detta idag vid kräftskivan 😂. Ja alltså barn. Jag är så in i norden nördig nu som berättar detta. Sjunde himlen var en av mina favoritserier som yngre. Jag beställde till och med hem alla säsonger från Amazon. Svindyrt men som sagt är man nörd så är man. Jag drömde om en stor familj och att bo i ett sånt hus som den familjen bodde i. Ville verkligen ha många barn, tänk ett stort maffigt kärlekskaos ❤️. Har alltid varit min dröm och med handen på hjärtat är det så fortfarande. Familjen annorlunda är lite väl. Men 6-7 barn "aaaa 😍". Just nu känns det inte så. Den drömmen känns långt borta. Jag vill så gärna ha fler barn men är livrädd att det ska vara ännu värre "fel" på dem.... att det visar sig att de har ett ännu värre handikapp eller funktionsnedsättning som det så fint heter.... usch får ont i magen av bara tanken. Vågar man utmana ödet liksom? Sen när jag ena sekunden känner lite sorg över detta så tänker jag i nästa att det finns dem av olika anledningar som inte kan få barn. Och då får jag dåligt samvete att jag ens tänkt den första tanken om att det är synd om mig som "bara" kan få tre barn. Så sjukt.
Heimer, Thor och Birk är så galet fina ungar på alla sätt och vis. Utan dem är jag inget ❤️. Alla motgångar gör en bara starkare och fasiken vad kul vi har ihop redan. Tänk alla år som väntar ❤️❤️❤️!!!! Er far och jag är ett jäkla bra team vi också ❤️❤️❤️. Vi kan vara rejält bittra på varandra men nästa sekund är det som bortblåst och vi står och asgarvar åt nått. Tex att Rickard hittade en tics kompis på city gross häromdagen och jag skratta så jag grät. Elak fru han har 😂😂😂. Men det var så roligt. Den historien för vi ta en annan dag. Nu ska jag sova. Har alla mina tre små vikingar i vår säng ❤️. Mys på högsta nivå ❤️. Blir så när barnens sängar förblev obäddade efter tvättning idag 😅. Rickard sover tydligen dåligt med alla barnen i sängen... enligt honom så sparkas de i sömnen 🤔... inget jag märker 😉. Så han gick och la sig i gästsängen 😂. Puss 

Kommentera här: