Trött mamma och trött bebis

Var tvungen att väcka en trött Birk imorse. När händer det liksom? Barnen skulle till dagis och Rickard skulle hinna med tåget. Och förän gångs skull var det en lugn morgon, ingen stress alls. Birk var så söt imorse när jag satt på sängkanten och letade bland rentvätten efter kläder till pojkarna, då sätter han sig yrvaket upp och kollar på mig med ett groggigt leende och så lägger han sig ner igen åt andra hållet och somnar om 😂. Han som är så mammig och kan sällan somna om igen efter att ha vaknat om inte jag är där.

Kände mig riktigt trött imorse när klockan ringde och önskade så att jag kunde pausa tiden och få sova lite lite till 😅. Birk fick feber igår sent på kvällen. Han var riktigt het, stackarn, så gnällig var bara förnamnet. Han somnade strax innan 1 och sov sisådär under resten av natten. Vaknade till och från. Så att nu hänga i soffan och dricka latte med en sovande unge i famnen och en hund som ligger och snarkar bredvid känns ljuvligt! Njuter! Slötittar på Unga mammor, kollade på ett avsnitt igår och är lite smått fast nu ☺️. Kollar på säsong 3 och vilka härliga och starka mammor! Och man blir ju så less på alla dessa fördomar som de berättar om att de fått uppleva. Känner igen mig. Och jag är/var ju gammal jämfört med dessa mammor 😂.... Jag var ju 21 när jag fick Heimer, 23 när jag fick Thor och 24 när jag fick Birk. Kan personligen tycka att det finns så många fördelar med att skaffa barn tidigt. Kan rabbla upp det i ett annat inlägg MEN givetvis är det tufft och finns nackdelar också som med allt i denna härliga värld. Inget är rätt eller fel hur man väljer att göra ☺️. Beundrar dessa kvinnor enormt och alla andra mammor därute som kämpar för att få livet att gå ihop (pappor också såklar
hehe) 😊😍.

Kommentera här: