Mitt hjärta blir alldeles varmt!

  • Dom är verkligen helt fantastiska våra förskolelärare ❤️! Inskolningen för Birk har gått bra, idag var första dagen jag lämnade honom själv hela dagen. I fredags lämnade jag honom fram till det var sovstund. Och igår hade fröknarna på Birks avdelning möte på morgonen så vi hängde med heimers och thors avdelning och sen var han så trött när mötet var klart att det inte kändes som någon idé att lämna honom då.
Mycket varför vi blivit kvar i vår lilla by är just dagiset vi har. Sen har det på vägen varit andra saker som hållt oss kvar, ekonomi, att jag fick jobb precis vid dagis (lyx), att jag blev gravid med Birk, Heimers eventuella autism. Som vi i detta nu är mitt uppe i en utredning!!!! Yeay! Psykologen har träffat Heimer, hon ska även inom kort besöka förskolan och jag och Rickard ska på en föräldraintervju på måndag som ska ta ca 3 h, haha intressant 🤔😊. Så glad att det inte dröjde längre. Sen får vi se vad psykologens utlåtande blir. 
Vi får se vart vi hamnar i framtiden. Inget är hugget i sten 😊. Men att vi också har börjat lära känna fina människor här gör ju också att man gärna inte flyttar på sig! ❤️ 

Vi hade en väldigt mysig helg! Vi började lördagen med att leka i en av alla våra lekparker, sen tog vi en matpaus med pizza och köttfärssås och spagetti haha. Heimer och Thor skötte sig exemplariskt på pizzerian men Birk såg för mycket han ville upptäcka. Men gick överlag bra. Besöket med barnen på pinchos var ju rena rama kaoset hahaha och visst sa jag aldrig igen va?? Hahah. 🙄 Men det gick över förväntan 😊. Just i denna ålder har alla våra barn haft extra spring i benen när vi varit ute och ätit. Tänk sen när Birk vuxit på sig lite och det blir lättare att ut och äta... Kanske vi kan ut och äta oftare och ha familjemys ❤️. 
Vi åkte sedan mot Elins Glada kor och köpte några liter mjölk. Handlade hem mat och fika ifrån österby fik. Sjukt gott! Rickard fick en impulsiv idé och drog till IKEA på kvällen för att köpa en bokhylla till lekrummet för att få upp alla dessa böcker som blivit vandaliserade 😥. Konsekvens av att vi är så sega på att ta tag i vissa saker. Men nu är den uppe!!! Blev väldigt bra. På söndagen tog vi en mini tripp till min älskade mamma och Johan ❤️. I självaste Smedjebacken uppe i Dalarna. Tog 3,5 h att köra dit med paus hahaha... Men alltså Birk som verkligen inte gillar att åka bil skötte sig galant... Vi fattade ingenting men var såklart överlyckliga!! Tror det mycket berodde på att vi åkte småvägar och han hade lite att titta på 😊. Det var full fart på barnen HELA dagen. Mamma fick jobb uppe i Smedjebacken i början på året och bor nu där i veckorna och kommer hem på helgerna. De har bott i en lägenhet tills nu men fick nycklarna till nya huset förra veckan. Vi har inte varit upp så det var mysigt att få se Smedjebacken och det nya huset. Jättefint! I bilen hem somnade både Heimer och Thor (Birk somnade innan) på stört ❤️😂. 
Leia alltså 😍❤️!!! 




Kommentera här: