Kroppsideal??!!

Här var det ju TVÄR DÖTT!!! Hahaha!!! Förstår att ni saknat mina uppdateringar 😉. Vi har en härlig sjukstuga här hemma som jag trodde var på bättringsvägen men ICKE DÅ 😅. Så roligt ska vi inte ha det 😉. 
Föresten höll jag på att ta Ajax istället för flux häromdagen 😂😂😂... tyder det på sömnbrist eller på att jag börjar bli senil?? Hehe. Under helgen har det inte gjorts många knop. Förra onsdagen var vi iväg till min faster som bjöd på lunch. Jättetrevligt, pappa, Fanny och min farfar kom också ❤️. 
Vi tog oss ut i det fina vädret och åkte pulka.
(null)

(null)

(null)

Birk skjutsade Thor i gåvagnen igår 😍! 
(null)
Thor gav den perfekta tyngden, annars gick det lite för fort framåt 😂... men snart kanske han går, vi får se 🙈😄❤️. 
(null)

Jag är lite fundersam. På min insta, i sökflödet eller vad man kallar det för så kommer det upp jättemånga kroppsaktivister, feminister osv. Jag tycker det är så bra att detta sjuka kroppsideal som mediabranschen skapat får mer och mer motstånd men på riktigt.... en kropp mår ju inte bra av att väga för mycket (inte för lite heller!!!) så att ja kämpa för att få bort size zero som det "enda rätta" kvinnliga idealet är jättebra men hallå att väga liksom 130 pannor eller till och med mer är väl inte heller det ultimata? Ja man är perfekt som man är, det är viktigt att inte glömma! Men jag går ju tex ner i vikt för min HÄLSAS skull. Vet inte nån forskning som säger att övervikt är hälsosamt. Måste ju ändå ge dessa kvinnor creed för att de vågar lägga ut halvt nakna bilder på sig själva! Strongt! Och det är bra att normer bryts men som sagt jag blir fundersam. Sen är det såklart upp till en själv vilken livstil man vill leva. Och det kanske är jag som inte fattar deras budskap till 100%. Och en sak till, att vara nöjd med sig själv oavsett hur man ser ut är viktigt!! Deras budskap är på så vis helt rätt men kan känna att det blir för mycket och att en viktig aspekt glöms, vår hälsa (säger hon som åt kladdkaka till lunch häromdagen 🙄🤣?!). Frågan nu, hade jag reagerat lika om size zero lagt upp liknande bilder??? Troligen hade jag inte det 😱. Vi är så fucked up pga media 😂!!! Nåja stay lagom tror jag på 👌🏼💪🏼😄.Tolka som ni vill 😊😉. Finns inte så många bra ord som just det svenska lagom 😉. 
Känner att jag kanske trampar folk på tån 🤣... inte min mening, man är fin som man är men jag är skadad från min utbildning 😂.... vilket borde synas på mig själv också men det gör det såklart inte 😂. Lätt att döma andra ni vet 😅. Tänker på alla hjärt och kärlsjukdomar osv man kan få 😅. Och ja du kan ju faktiskt dö av cancer eller en bilolycka imorgon också.. så man måste ju få unna sig goda saker! Gör jag alldeles för ofta 😂. Äsch! Det här med vikt är så svårt, en del har svårt att gå upp fast man vill och en del har svårt att gå ner fast man vill! Jag ska nog bara låta detta vara nu 😂. Blir förvirrad av mig själv. 
Däremot har jag gått ner 1 kg till nu!! Har varit segt i drygt 4 veckor. Har stått stilla. Och nu är det bara 1 kg kvar tills jag gått ner 10kg!!!! WOOP WOOP!!!! Sen har jag bara 13 kg kvar till min slutmålvikt!! Nu satsar jag på mitt delmål som är ca 2,5 kg kvar till 😄👏🏼. 

Kommentera här: