Oil Pulling

Låter som något mycket snuskigt eller hur?! Oil pulling, hahahahaha! Men icke då! Jag har gjort lite research på nätet om att få vitare tänder naturligt... hehehe... verkar ju omöjligt typ. Men enligt vissa ska kokosolja göra dem vitare. Hmm.. och enligt vissa inte. Men det är värt att testa, är en uråldrig indisk metod och är även en kick för munhälsan. Soo WHAT THE HELL! Testade nu på kvällen, du använder det som munskölj typ, men det ska gärna vara i munnen och snurra i ca 10 minuter, joo tjena när man är förkyld liksom och näsan är täppt. haha! Men munnen är nu alldeles len vill jag lova. Så vi får väl se om detta funkar. Har faktiskt när jag gick i gymnasiet (tror jag det var) använt blekning för hemmabruk, var nog dentaway. Men ger ju ilningar och mina tänder som har vita fläckar här och var blev sån blekning inge bra. Gjorde även blekning i Stockholm för typ 5 år sen, men efter det fick jag väldigt mycket ilningar eller ja inte mycket kanske men tillräckligt för att inte vara så sugen på att göra om det! Läste även om att blanda bikarbonat med vatten och gnugga på tänderna, men det skulle tydligen vara skadligt i längden på emaljen och därmed ge ilningar. Ska det vara så svårt att få ha vita tänder naturligt? Ja ja undvik kaffe, te och läsk. Lättare sagt än gjort ;). Visserligen dricker jag ju bara latte med ganska lite espresso i hehe. Och te inte allt för ofta nu för tiden. Men kolsyrade drycker har det väl blivit lite mycket av, mycket kolsyrat vatten då det ibland är godare :). Får ge er lite respons om några veckor ifall det gett något resultat :).

Kommentera här: