SEMLA, Ooh la la!

Idag var det äntligen dags för semla 😄👌🏼!!! Om jag inte hållt på med vv eller varit tjock och inte behövt några extra kilon just nu hade jag ätit semlor HELA februari 😂🙈❤️. Det är ju så himmelskt gott! Inte för mycket mandelmassa bara 😅. Det ska vara lagom😉. Mamma och Johan kommer över i helgen kanske ska vi baka semlor då 😃?! 
Rickard brukar baka egna varje år men han är en väldigt busy man just nu 🙈. Och hans fru har bara inte tänkt på det förän nu 🤔😂. 
(null)
SEMLOR, Yeay!! 
Dagen gick i ilande fart. Jag ska snart söva Heimer, ligger och väntar på att Birk ska ha somnat in djupare bara. Rickard kommer nog hem sent ikväll eller inatt 😅. Nån mer än jag som tittar på bonusfamiljen 😄? Diggar den helt klart 😊. Diggar även Mandelmanns gård! Dem är bara för goa! Skulle också vilja bo sådär men kanske ha 1 bråkdel av allt dem har. Allt jobb de lägger ner är verkligen beundransvärt. Och vanligt folk klagar på 8 timmarsdagar 😂😂😂. Om ni förstår vad jag menar. Men lite höns, några får, nån gris, en damm, några kor, två stora shirehästar, hundar och katter som springer fritt och så lite kaniner på det 😉. Vi behöver inte vara självförsörjande, jag åker gärna till Ica och handlar ibland, men att ändå kunna odla och få mycket ätbart av djuren vore ju helt fantastiskt. Okej jag har inga gröna fingrar och vet inte hur man driver en bondgård men alla kan lära sig ❤️. Drömma får man göra 😉❤️. Tänk att ha ett helt växthus med egenodlade grönsaker, ett trädgårdsland med jordgubbar!! Det ska vi iaf ordna i sommar, odla jordgubbar 😃. 


Kommentera här: