Busy doing nothing

Undra hur många inlägg jag påbörjat men inte hunnit skriva klart genom åren? Haha. Livet med barn.
Senaste inlägget skulle jag postat i söndags för 1,5 vecka sedan men något hände så blev aldrig så, vad minns jag inte 😂. Är det verkligen redan onsdag KVÄLL?? Veckorna går så fort hela hela tiden.
Förra måndagen hängde vi som sagt i min gamla hemort, först pannkakor i lekparken men jösses var ju 100 grader så vi blev inte allt för långdragna 😂. Sedan bad och fika hos pappa! 

Finns det hjärterum finns det stjärterum 😉. 
Det här inlägget skulle också ha postats förra onsdagen och nu är det onsdag igen hahahah.... 🙄. Rubriken borde jag ju ändra egentligen. Men lite så var det väl förra veckan, om jag nu minns vad vi gjorde 😉🤣. Rickard jobbade 6 dagar i rad och värmen tog död på oss här hemma så vi gjorde väl mest saker för att överleva. Nejdå. Vi åkte hela familjen och badade innan Rickard började jobba på torsdagen. Till vårt smultronställe här i närheten. Hundarna hakade på och kunde också bada, så det vart ett himla drag på dom allihopa ❤️. Vi orkade inte laga lunch sen så köpte med oss pizza. Jag tog en falafelrulle 😍. Dock lite besviken på mängden tzatsiki jag fick 🤣. Hallåååå det ska vara tzatsiki med falafel inte tvärtom 😏😉🤪🙄
Jag tok städade fredag kväll och lördag förmiddag... Min morbror med fru kom över för att hämta min kusin som kom med mamma och Johan då han sovit över med dom på koholmen. Och ja... Då ville jag ha lite extra fint eftersom det var första gången de var här. Haha. Och ju är det bombnedslag igen... Det var det städade huset... 🙄. Man ska inte skylla på barnen för ja vi hade väldigt stökigt i Länna också innan Heimer kom MEN att då lägga till tre barn och två hundar på det gör ju inte att vårt hem blir mer städat... Tyvärr, om det ändå vore så 😂. Barnen har en tendens att göra kaos där de går. Lite som. Att jag lägger saker på alla tomma ytor (enligt min man 🙄). Vi bjöd iaf på fika deluxe som R ordnat. Sen skulle mamma och Johan passa våra vildar så vi kunde åka på Linneas 30 års fest 😊. Så god mat och så fint ordnat, blev fem kamp och jag kanske åt lite väl mycket VANILJSÅS med paj sen hahaha.... Speciellt när jag såg bordsgrannen bredvid hahaha. Aja jag får bli smal i nästa liv 🤪🤣😉. 
I söndags blev det bad och grillning hos becca och jocke. Thor är helt galen i att bada! Precis som när jag var liten. Helt orädd! Han simmade runt med sina armpuffar och lekte för sig själv en stund och då passade jag på att flyta runt och bara andas i poolen medan jag såklart höll koll på honom hela tiden (för er som tar allt bokstavligt.. På något vis kan jag göra mer än en sak åt gången... Ibland 4 saker samtidigt 🤪🤣). 
I måndags jobbade jag... Aaa jag JOBBADE. ALLTSÅ har det verkligen redan gått 1 år och snart 3 månader sedan jag gick på mammaledighet??? Känns så sorgligt att tiden bara rusar iväg och man hinner knappt blinka.... Usch. Paus TACK. Jag kanske inte skrivit det. Men min chef frågade om jag hade möjlighet att hoppa in lite i sommar och jag skrev då vilka dagar jag kunde. Så idag jobbade jag också och ska jobba på måndag och tisdag nästa vecka. Sen börjar jag på riktigt 5 september. Kändes lite läskigt att vara tillbaka. Vad gör en sjuksköterska liksom? Hahah. Men har gått ok. Jag tycker om mitt jobb men bävar ändå inför september lite. Jag ska liksom få med mig själv och tre ungar till dagis på morgonen 🤣. Måste få in bra rutiner samt ha ordning på kläder osv... Göra allt väldigt smidigt. Sånt som jag är såååå bra på här hemma 🤪. Kaos familj nummer 1.
Heimer är dålig i magen stackarn, varit det sen i söndags. Så vi har inte kunnat åkt iväg de senaste dagarna. Igår var vi bara hemma hela dagen och tog det lugnt. Vår plan är att åka till mamma och Johans ö på lördag och sen furuvik på söndag men hänger på Heimers mage. Stackarn ❤️






Kommentera här: