Glada nakna barn

Mina barn är liksom 90 % nakna när vi är hemma. Kan hända att det blir lite mer kläder hemma på vintern men ja det är väl inte så jättestor skillnad. Jag klär på och dom klär av sig.... 🙄. Nu har jag inte ens brytt mig om att klä på dom under sommaren om vi inte ska iväg såklart! Dock lite svårt ibland att få till en bild utan snoppar Hahah... För vad är okej att lägga upp på sina barn? Alla har vi väl våra egna gränser. Jag lägger inte ut bilder med barnens kön eller när dom är sjuka/arga/ledsna och ja då menar jag liksom vanliga ofarliga sjukdomar, förstår ju om man har ett barn med cancer eller något annat som kräver sjukhusvård osv och vill dela med sig för att hjälpa andra/få stöd eller av andra skäl. Men kom igen... ett magsjukt barn eller ett barn som gråter, varför liksom? Fattar inte grejen... 
Hursomhelst, censur funkar ju, vilket jag använt när det blivit en riktigt söt/fin bild som jag bara vill visa för hela världen ja då är ju censur perfekt. Som idag, barnen sprang ut mot vår ale och ville hoppa i alla vattenpölar de kunde hitta. Heimer naken, Thor med bara T-shirt och Birk i bara blöja 😅. Jag fick snabbt klä på mig något för att kunna haka på innan de gick för långt. Frågade Heimer om han inte frös, himlen var helt grå och regnet hade precis öst ner, jag svettades men det gör ju jag för jämnan så 😂... "det är omöjligt för mig att frysa mamma". Haha ja så lät det ju inte häromdagen när det var strålande sol och jag dog i värmen och Heimer "det är kaaaaallt" 😂. Då ville han in och kolla padda.. 🙄. Det jag ville komma till var iaf (😂😂😂) att dom satte sig så fint på sandlådan när vi kom hem efter den lilla promenaden och ja jag bad dom hålla för sina snoppar för att kunna lägga ut den. Tyckte dom lyckades riktigt bra 😉. 
Det blev en dag i staden, och vilket efterlängtat REGN. HALLELUJA ❤️. Jag gillar dessa dagar, dom känns så kravlösa på något vis. Okej förra sommaren regnade bort vilket inte var roligt. Men regn och sol i lagom mängd så blir det perfekt 😉. Och nu när vädret blivit lite svalare så får jag sug på den där koppen med latte som jag inte velat ha i den värmen som varit. Mums! Är ändå en väldigt simpel sak för att höja livskvaliten, att bara få dricka sin morgonkaffe och känna lugnet, även om det bara är för en minut och du hinner sippra lite på det innan något uppstår med barn i huset. Sen dröjer det inte länge förän klockan snart börjar närma sig lunch och du har värmt på den där latten ett x antal gånger Hahah... Det glamorösa livet som småbarnsmamma. 
Vi flängde runt i regnet och det gick faktiskt smidigt, trots tre barn. IKEA, hamburgare på Max, biltema, bauhaus, Toys"R"Us och avslutade med en latte på donken. Rickard tog en dubbel espresso.. Hur kan man dricka sånt hahaha... Eller ens kaffe utan mjölk 😂. Nej har inte kommit dit än och hoppas det förblir så. Sorry alla som älskar svart kaffe. Säkert jättegott hehe. Lika som ni tycker "hur kan man dricka kaffe med mjölk...??!! Det är för kärringar", må så vara 😂😂😂.
Nu är sandlådan färdig iaf, eller kan behövas typ 2-3 säckar med sand till men den duger bra så länge. Heimer och Thor invigde den nu på kvällen 😊. Birk somnade tidigt ikväll, helt slut stackarn 😅. Mysigt att fixa tillsammans och dessutom med åskan i bakgrunden och blixtar som lyste upp himlen lite då och då 😅❤️. 
Är så glad och tacksam över hur våra barn får växa upp. Över allt vi har möjlighet att ge dom, både kärlek såklart men också upplevelser och materiella ting. Även om det sistnämnda är ganska oviktigt men ändå. Tacksam helt enkelt. Dom har det väldigt bra helt enkelt ❤️. Tänk paniken i att inte ens kunna ge sitt barn rent vatten eller mat... Nej, nej usch ångest på det. God natt ❤️. 






Kommentera här: