Love, oh love!

Som sagt, älsklingen överraskade mig med kinamat när han väckte mig vid 11.30. Så himla gott!
Själv jobbade jag natt igår så efter att vi myst med kinamat och annat härligt så gick jag och la mig igen. Sov till halv sju och är nu på jobbet.
 
Imorgon däremot blir det jag som ska dra ut min karl och få bjuda på lite hemlisar och massa pussar ♥.
Jag hade faktiskt en överraskning på gång till honom redan idag. Tänkte att jag skulle boka den där resan som vi tänkt boka på måndag. Men noijig som man är så kollade jag upp lite mer om att flyga och vara gravid. Du kan få blodproppar (stödstrumpor minskar risken men tar inte bort den), du ska som gravid helst undvika stark sol då du kan få mörka pigmentfläckar i ansiktet bland annat, dom kanske till och med inte går bort!!! Så där satt jag igår natt och bara "hmmm, blodproppar och bruna fläckar i ansiktet och en vecka på playan...eller vara hemma och mysa och slippa blodproppar och bruna fläckar...?". Ja valet var ju inte så svårt. INGEN PLAYA. Tidigare har jag mest läst om att efter v. 23 rekommenderas det inte att flyga då en för tidig födsel kan uppstå. Men blodproppar och dylikt kan man få vilken vecka som helst. Självklart står det också att detta beror på vilken fysisk hälsa man har och hur man mått under graviditeten. Men varför chansa? Det händer ju mycket sjuka saker med friska människor. Sen har jag väl ingen större lust att få massa fläckar i ansiktet. Så nej vi åker ingenstans med flyg i alla fall inte tills det här lilla underverket har ploppat ut. Det suger ju en aning men ja, när vi firar 1 år som par så blir det nog att bila någonstans. Jag vill till Danmarks kust, där är det så himla vackert!

Kommentera här: