Ny på jobbet

GOD MORGON ALLA FINA! 

Här vaknade Thor inte förens strax efter 7 och det tackar vi för 😄😂. Han har liksom hela veckan vaknat ca 20 minuter innan larmet ska dra igång, och ja ni vet 20 minuter 10 minuter ja det är värdefulla minuter 😉😂. Nerå, vi har legat och dragit oss medan han filosoferat och myst bredvid. Inget man heller tackar nej till.... jo tills han börjar dra en i håret för att få respons 😂....

Hur rullar livet annars på?! Ja alltså denna vecka bara försvann! Dagarna på jobbet har varit intensiva men roliga 😄. Det där med att kommunsjuksköterskor inte gör något hmm... äsch finns ju alltid mer lugnare arbetsplatser än andra samma gäller för sjukhusavdelningar. Men just nu har vi en period med många som är mycket sjuka av våra kunder och personalbrist till tusen. Jag har ansvar över 20 kunder som vi kallar det. Utöver det har vi 30 kunder till cirka. Och vi är 3 sköterskor som jobbar men eftersom vi jobbar var sjunde helg och 2 kvällar på det (vilket inte är mycket) men då går några dagturer bort från huset. Och en av oss jobbar bara 75%, så vi är inte så ofta alla tre samtidigt vilket gör att vi då får ta oss an den/de avdelningar som personen som är borta har. Än så länge sätts det inte in någon ssk om nån är sjuk/vabbar. Hehe. Om jag förstått rätt så är det för att dem inte hittat någon vikarie. 
Men första veckan på jobbet har kännts bra, har fått gått med personen som jag ska ta över efter och hon har sån sjuk erfarenhet och kunskap 😍. Hon har bland annat 14 år inom ambulansen vilket säger en hel del. Samtidigt som jag då känt att jag inte kan någonting så har jag ju lärt mig massor! 
Igår jobbade jag självständigt hela dagen, gick och frågade när jag inte visste rutinerna osv men vilken känsla! Eget kontor liksom 😂😄. Tanken var att jag skulle gått med en ssk igår men dagen gick i ett och jag kände att allt gick så bra så vi körde på på varsitt håll 😄. Lite drygt att jag inte fått legitimationen än för kommer inte in i läkemedelsskåpen eller kan beställa hem läkemedel 😅.. men snart så 😉. 

Morgonbad! Dessa två kan bada jämt och ständigt ❤. Drömde inatt att vi fick tvillingar... Hahah och att jag födde dem själv på sjukhuset 😂... så skum dröm.

Kommentera här: