Dop förberedelser

På lördag är det dop för Birk. Tycker att det är mysigt med dop att träffas, äta gott och snacka skit. Kyrkan är en mäktig plats att vara på. Man kan ju diskutera fram och tillbaka huruvida man bör döpa sitt barn om man nu inte är religiös/troende. Ja som sagt jag gör det för att det är fint, familj och släkt samlas 😊. Namngivning går ju det med. Rickard är ju så långt ifrån religiös man kan bli, men han hakar på 😉. Är en fin tradition som jag tycker är dumt att bryta 😊. Sen att den inte har samma betydelse för mig som den har för andra är ju sak samma 😊. 

Jag är såååå tacksam att mamma och hennes Johan hjälper oss att ordna all mat, att Fanny och Linnea ska hjälpa mig baka imorgon. Undra om man med åldern inser hur tacksam man bör vara för allt man har? Ju fler år man går på denna jord ju större perspektiv får man på livet. Nu blev jag sådär sentimental och fick en STOR klump i magen av saknad. Tänk om min mormor och farmor hade levt och fått dela alla fina minnen med oss. Hade varit så kul om de fått träffa alla barn som kommit till världen sen dem lämnade denna värld. Ibland känns det som att dem är närvarande, om man nu tror på sånt. Ja ni ska veta att ni är så himla saknade ❤️!!!

Humor är att Rickard ska läsa en text på dopet 😂. När prästen frågade om nån av oss var intresserade och Rickard säger "men du är ju bra på att läsa 😄..." och jag bara "eeh näää 😂" och han svarar... "men då läser jag 😄.." 😱😱😱😱😱😱????? Hahaha jag dog. Rickard ska alltså läsa en text om Gud och Jesus. Amen. Haha. Ja om man känner min man så vet man att det verkligen inte är hans stil. Tror han gör det mest för att ingen förväntar sig det 😆.

Vi kommer ha en liten "enkel" buffé och till efterrätt skippar vi de klassiska tårtorna och backar kladdkakor och har som glassbuffe med massa gott så som godis, såser, strössel och maränger. Tänkte ha fruktsallad men spar tid genom att slippa hacka 🙈. Den på burk är ju så sliskigt söt, blä. Inte för att jag hade ätit något utav det oavsett men iaf. Den enda frukten jag typ tål är banan och det hatar jag 😂. 

Kommentera här: