Basilusker inviger vi det nya året med

Ja som jag tidigare nämnt hat 2019 inte direkt givit oss mer energi utan tvärt om... Det har sugit musten ur mig. Magsjuka som utbyttes mot lättare förkylning som byttes ut med ett knä jag knappt kunde gå med (what the fuck kom det ifrån??!!!!), friska kanske några dagar innan INFLUENSAN från helvetet bröt ut... Vi låg i en vecka. 1 VECKA!!! Jag och barnen låg i soffan från söndag kväll förra veckan till torsdag och jag är ännu sliten från denna skit. Har slemhosta fortfarande och känner inte att jag har något extra att ge just nu. Vi är inte ens inne i februari än 🤣. Orkar inte. Usch vad negativ jag är nu, men sov liksom inte på hela föra veckan. Det var alltid någon som låg och hostade på nätterna.
Ja annars hörrni, ja det går ju. Mycket går ju. Rickard börjar sitt nya jobb på måndag, eller ja han har ju haft praktik där nu i 4 månader men nu blir han chef istället på riktigt ❤️. Och han blir klar med plugget i början på mars. Vi är ett jäkla bra team han och jag. Tänk att vi firade 6 år som förlovade nu den 19:e januari ❤️. Tänka sig vad tiden springer iväg. Jag hade väl kanske lite glömt bort just att det var den dagen när jag la schemat.... Så jag jobbade kväll den lördagen hehe.... Men det fanns en anledning till det så jag behövde vara ledig tisdagen och onsdagen innan och då ville jag inte förlora så mycket timmar så la in en extra helg. Hehe. Men vi firade med lite god mat på fredagen istället.
Åren går verkligen fort, läskigt hur det kan göra det. På jobbet planerar vi redan sommarens semestrar. Jag kommer ha sen i år, från v. 29-32 och sen ta föräldraledigt vecka 28 och kanske 27 men får se.
Är lite irriterad också att det alltid ska hamna två viktiga saker på samma dag. Ja alltid!!! Hahaha av alla dagar..... Så lyckas vi nästan alltid få viktiga tider på dager vi redan har viktiga saker inbokade. Någon som känner igen? Ofta löser det ju sig men onödigt att alltid behöva krångla..... 🙄 Tar tid osv.
Jag ska försöka boka in lite fika dejter med vänner framöver så man har lite små saker att se framemot i denna vintern. Annars händer det väl inte så jättemycket mer än vardag just nu. Jobb, barn, plugg och att bara få andas ❤️

Kommentera här: