Hej fredag!

Både på praktiken och när man själv varit patient har man stött på en del vårdpersonal som man verkligen ser upp till. De är otroligt proffsiga och empatiska! Jag brukar ha dom som förebilder. Sen har vi (som på alla arbetsplatser) personal som man undrar "hur hamna dom här?", vissa vill man ju bara kräkas på och andra kan man nästan inte hålla sig för skratt åt. Var till ackis med mina eksem idag, undersköterskan måste varit ett skämt. Inte för att hon inte kunde sitt jobb men själva bemötandet och sättet hon pratade på var ju katastrof hahaha! Jaja, intresseklubben antecknar!

Var och lastade en kärra med farfar efter besöket på ackis. Tror tyvärr det kommer bli 1 till....... slänga allt på soptippen kanske?! Suck haha. Måste googla det kanske finns folk som kommer och hämtar saker till loppisar? Får man ju bort det gratis och slipper allt jobb själv. 
Jag kom även ihåg att skicka in uppsatsen igår hehe, känns awesome!!! Kursen börjar gå mot sitt slut. Och till våren vankas stora planer!!! Hihi Fahmida har gått lös och då vet man aldrig vad som händer!

Det är ju en aningen jobbigt att vi lever i ett renoverings-flyttkaos hem just nu. Tanken var ju inte alls så. Vi skulle varit färdiga för längesen... Men som med allt annat saker blir ALDRIG som planerat. Inte för mig iaf hahaha, och vi måste vara ute ur länna sista december vilket är snart. Så med en 1 åring och vovve som tar tid, jag pluggar, jobbar och rickards som sliter hemma så var vi tvungna att flytta nu för att hinna städa ur i länna. Det jag kommer sakna är nog alla bra skogsstigar (lär mig nog snart att hitta i örbyhus också)  och att det tog 15 min in till stan. Men snart är det bara 2 år kvar av utbildningen och då jäklar. Jag fick dock en känsla idag av att dra utomlands med hela familjen när jag är klar. Mina eksem existerar ju inte i solen! Och vår utbildning är global, så himlans bra!!!! Australien here we come! Ja ni vet att jag snackar massa, älskar ju att drömma, planera och spåna om framtiden. Sån är jag ❤️.

Heimers födelsedag igår blev en aningen annorlunda. Rickard hade tydligen ställt klockan för att överraska oss genom att åka till Tierp och köpa tårta osv, sen städa köket. När han vaknade hade vi ingen el... byte av proppar funkade inte heller. Så han väcker mig och vi båda får ju en klump i magen, Hahah som att inte detta hus har gett oss nog med problem (I Will tell you)?! Men efter att ha fått hjälp av vattenfall via telefon kom strömmen gladeligen tillbaka! Woop woop. Så vi drog till Tierp och kom hem med alldeles för mycket gott. Eftersom vi hade lite kaos i hela huset så fick Heimer vänta med sina paket. På kvällen kom mamma, Linnea och Micke och fikade. Heimer var måttligt intresserad av att öppna paketen. Nästan så man hade kunnat spara dom till nästa år 😉. 
Nu har vi fått lite mera ordning. Men fortfarande MYCKET kvar....
Love you ❤️❤️❤️

Kommentera här: