Denna materialistiska värld

Godagens! Måndag igen och snart november, Heimers födelsedag och julafton!!!! Tänk att min lilla bebis blir 3 år... han är ju allt annat än en bebis men kommer ju alltid att vara min lilla pojke på något sätt ❤. Funderar på om vi ska ha något tema på hans kalas? Det är ju bara för familjen så inuet avancerat eller något direkt barnkalas 😁. Så ja enkelt funkar ju lika bra det med 😉. Vilket jag tycker barnkalas också bör vara. Känns som ALLT med barn hela tiden ska överdrivas för att föräldrarna vill framstå som bästa föräldrarna och man gör det inte för barnets skull. Märkes kläder, märkes prylar och andra exklusiva saker. Ja jag förstår grejen med att vilja skämma bort sina barn men att ge sin tid, kärlek och trygghet känns för vissa inte lika mycket prio? Man kan inte köpa kärlek.
Däremot måste jag säga, tror jag nämnt det tidigare, att ytterkläder och skor speciellt på vinterhalvåret är ju alltid en fördel om det är kvalite vilket blir nått dyrare märke såsom polaen och pyret, viking och kavat. Vi köpte tex ett par höstskor från Viking som kostade 950kr till heimer hahah står sjukt. Och nu ett par vinterskor till honom ifrån Kavat på samma pris...... välbehövliga men inte roliga utgifter. Hoppet är ju att dem ska hålla till Thor 😂.
Oavsett ja jag har ledsnat på föräldrar som lägger ut barn uppklädda i märkeskläder eller på extremt dyra (och i mina ögon fula) leksaker och ger mer antydan på att man ska spana in deras kläder än det söta barnet. Till vilkens ego.. inte barnets i alla fall. Oj nu låter jag som en avundsjuk Svensson. Vem vet kanske är jag det. Men nej, mer orolig för framtiden eftersom vi redan vid barnsben gör våra barn materialistiska. Om jag hade haft en ekonomi som tillåtit att köpa mängder med dyra märkes prylar osv hade jag kanske också gjort det men tror inte att det hjälper någon i längden. Barn nöjer sig med det mesta bara de får kärlek och trygghet. Bortskämda ungar/vuxna som beter sig bortskämda är väl ändå illamående. Ja vi har ju alla olika åsikter och olika liv. Tur är väl det 😀!

Kommentera här: