#bettyforpresident

(början av denna text är skriven för några dagar sen 😂) 
Dagarna har varit fulla. Första halvan av lördagen gick åt till att förbereda för festen. Jag skjutsade bland annat Thor till pappa, han hade verkligen längtat och pratat om detta i en veckas tid! Så glad kille, få sova själv hos morfar liksom och dessutom utan syskon 😉❤️.
Festen blev väldigt lyckad, vi körde femkamp med shottar och såklart straffshottar Hahah... Samtliga blev väldigt dragna 😉. Jag var spelledare och även spiknykter hela kvällen. Och ingen blev sådär jobbigt packad även om några blev väldigt dragna så höll de sig på en härlig nivå! ❤️ Kan ju annars vara sisådär när man själv är nykter och dom andra fulla 😂. 
Vi var uppe till närmare 4 på morgonen. Alltså Birk somnade någon gång på kvällen, vaknade sedan runt 22-23, och var uppe till 3 PÅ NATTEN?!!! ALLTSÅ... Han var såååå trött på slutet men vägrade sova. Gosh vad jag var less på honom... Och ändå vaknade han 8.30 dagen efter. Jo men ni kan ju slå ihop 1+1...söndagen var inte hans dag helt enkelt 🙄. Så grinig och så trött. Jiiiisses. Rickard grillade hamburgare och gjorde en sjukt god chilli mayo! Hans vänner känner honom väl, tror han bara fick whiskey och sen även karaff till whiskey Hahah 😂. Jacob och Sofie kunde inte komma men de överraskade med att komma iaf på kvällen sen 😍. Så kul! Jag visste om det så tessan och Stoffe fick lura ner honom i källaren hahaha. Ja om han ändå blev sådär glad när jag kom hem efter att ha varit borta???!! Hahaha. Skit gubbe. Men så kul att se hans oslagbara min! ❤️ 
Dagen efter som sagt, ja det var ju typ bara jag och tessan som mådde bra 😂. Vi åkte iaf med det gänget som sov över och åt pizza. Sen var det dags för nästa firande med familjen ❤️. Vi bjöd på tacos och blåbärsprinsess tårta, mums! Både jag och R blev firade och min mamma också 😊. 

I måndags var det inget mindre än min födelsedag 😁!! Alltså jag fick en såååå kärleksfull present av min man. Bästa ever!!! Jag har fått mycket fint under mina år på jorden, bortskämd som jag är 😉, men ingen så fin som denna. Jag vet ni blir så nyfikna nu 😉. Men jag håller på denna, troligen ett bra tag till men tids nog så ❤️. 
Jag hade en fin dag, vi var på föräldraintervju som är en del av heimers utredning kring autism spektrum och sen åt jag och Rickard en lunch ihop, helt själva 😍. Längesen! Han åkte sen mot jobbet och skulle pröva ut någon meny. Jag åkte hem och kollade igenom plugget hehe. Sen hämta barnen och på kvällen tog vi det lugnt. 

I tisdags var min sista dag på föräldraledigheten, gosh, vi åkte in till stan hela familjen, gick runt en liten stund på 4H och fikade sen innan vi gick och shoppade på gränby. Åt mat på donken och sen handlade vi mat på city gross. Barnen däckade i bilen påväg hem ❤️. Kändes som ett bra avslut på denna mammaledighet. Jag hade nog stängt av känslorna lite kring att börja jobba igen, för på kvällen och i onsdags morgon var jag sjukt nervös Hahah. Kunde inte äta frukost för jag mådde illa. Men det känna faktiskt kul att ha börjat jobba. Har väldigt fina och bra kollegor som gör att jobbet är riktigt kul att gå till. Vi gick ut och åt på lunchen i fredags för att tacka av en, fira en som fyllt 60 och det hoppas jag att vi gör oftare! Alltså ut och äter på lunchen 😍. Jag ska även försöka få till en middagsbjudning nån kväll i höst för hela gänget 👌🏻. Men ja tiden räcker inte alltid till 😂. 
Onsdag, torsdag och fredag har gått på repeat. Rickard har jobbat kväll så vi har gått om varandra. Och jag går intro denna helg så igår jobbade vi också om varandra men idag är han ledig. Dom är nu i Märsta och jag ska snart åka och jobba. Ikväll ska vi mysa med kex och goda ostar till valvakan!! Ska bli ett mycket intressant val. Vi plockade solrosor efter vi röstat, vid Vendels kyrka finns tydligen självplock. Vi glömde dock blommorna på biltaket då vi imellan gick runt på kyrkogården 😂. Nåja. 

Jag jobbar ju för tierps kommun men har min anställning på ett av deras boenden. Men vi jobbar var sjunde helg och 2-3 kvällar under varje 7 veckors period sådär av min intro denna helg. Då är man 2 sjuksköterskor på varje pass i hela tierps kommun som är vääääldigt stort. Ibland är det såklart lugnt men tänk själva om det skulle hände något akut på flera ställen samtidigt. Ja man kan tyvärr inte klona sig. 

Imorgon ska jag och Rickard plus hans föräldrar på teckenspråkskurs. Ska bli intressant 😊. Sen på kvällen kommer Jacob, han hade jobb i Uppsala, annars bor ju dom i Göteborg. Vi eller ja Rickard ska grilla 😉😂. 
Berättar för barnen att idag ska vi åka och rösta och att ikväll får vi veta vem som ska bestämma i Sverige, varpå Heimer  "MAMMA!!" ❤️❤️❤️. Hahah ja den hade ju varit något 😉, bra att han vet vem som bestämmer åtminstone här hemma 😂❤️ #älskadeunge #äktaviking
#bettyforpresident 😉

Ååh min man han kom med blommor till jobbet i fredags!!! Såååå fina!! Han och jag alltså!! Önskade att alla fick uppleva den starka kärlek som vi har. Jag vet klyschigt men ja det är ju inte så för alla. 




Kommentera här: